Sociòleg full time

Una bona manera d’evaluar les persones que et demanen alguna cosa és fer-los una contraoferta. Un canvi. Només així podem sospesar l’autèntica necessitat d’aquell ésser humà. Per exemple, l’altre dia al tren vaig treure una ampolla d’aigua de la bossa i en vaig beure un glop. En veure’m, una noia aparentment assedegada, me’n va demanar: “Buf, tinc molta set, ¿que me’n donaria, sisplau?”. Era agost, feia calor i l’aire condicionat no funcionava. Amb tot, vaig intentar saber l’abast de la seva set replicant-li: “Per uns glops d’aigua… ¿me la xuparies?”. No només no va respondre sinó que va girar cua i va canviar de vagó. No tenia tanta set com deia.

Un altre cas força habitual és quan algú se t’acosta i et diu: “Tens un euro? És per comprar el bitllet del tren.” Abans d’oferir-li la moneda cal dir: “Tinc les cervicals fotudes: ¿em fas un massatge?”. Si contesta afirmativament li dones l’euro abans no et posi les mans al damunt perquè hi ha coses que només poden fer professionals.

Microrelat #015

Etiquetat , , ,

2 thoughts on “Sociòleg full time

  1. Dani Arizmendi ha dit:

    Els bons moments de lectura són els que t’ocupen el doble de temps que pensaves invertir. Per difícils o per apasionants. Els primers demanen una relectura per poder-los entendre. Els segons una relectura per poder-los gaudir.
    “Sociòleg Full Time” és del segon grup, en el meu cas.

Deixa un comentari

